5 משפכי שיווק בלינקדאין שאתם חייבים להכיר

כמו בשאר ערוצי המדיה החברתית, גם בלינקדאין, יש משפכי שיווק בעזרתם תוכלו לשווק טוב יותר את המותג או השירות שלכם וליצור לידים איכותיים. להלן יוצגו חמישה משפכים כאלה ומהו אופן השימוש בהם. 

משפך העברת לידים מקבוצת פייסבוק ללינקדאין 

זהו משפך המסתמך על פנייה ישירה בלינקדאין לאנשים בקבוצות פייסבוק שאנחנו חברים בהן. בשיטה זו עלינו ליצור רשימת חברים אותם נרצה לטרגט ונחפש אותם בלינקדאין (נוכל להיעזר לשם כך במידען ב-Fiverr). לאנשים שנמצא נשלח בקשת חברות, ולכל מי שהתחבר אלינו, נשלח מסר שיווקי עדין. (נוסח לדוגמא – "ראיתי שאנחנו חברים באותה קבוצה בפייסבוק ואני מניח שיש לנו עניין משותף ב-X, אשמח להתחבר"). הרעיון הוא לא להעלות ישר פיץ' מכירתי אלא לנסות קודם לקרב אלי את הצד השני וליצור אתו שיח טבעי. 

 

 

משפך מבוסס תגובות על פוסטים בלינקדאין

אחת הבעיות בלינקדאין היא שרק כ-30% מאשרים את בקשות החברות שקיבלו. הדרך להתגבר על כך היא לפנות לקהילת אנשים המתעניינים בנושא משותף ע"י יצירת פוסט עם חשיפה גדולה. לשם כך, מומלץ להשתמש ב-LinkedIn pod.  זהו כלי SAAS בעזרתו אפשר להירשם לפודים (קבוצות מקצועיות) בהתאם לרלוונטיות. אחרי שנפרסם פוסט בלינקדאין, נעתיק את הקישור לפוד אליו נרשמנו והוא יגרום לכך, שבאופן אוטומטי, כל החברים בו יעשו לייק או יגיבו, כשבהמשך גם אנשי הקשר שלהם יחשפו לפוסט ויגיבו. כאשר הפוסט מקבל לייקים ותגובות רבות (חשוב שזה יקרה בשעה הראשונה אחרי הפרסום), האלגוריתם של לינקדאין מבין שיש כאן תוכן בעל ערך וחושף אותו למספר רב של אנשים. וכך, פוסט שבאופן רגיל היה מקבל 1000-2000 חשיפות, יכול להגיע לעשרות ואפילו למאות אלפי חשיפות. בשלב הבא, ניצור רשימה של כל מי שהגיב לפוסט, נוציא מתוכה את מי שאינו רלוונטי, ונתחיל בתקשורת עם האנשים באמצעות בקשת חיבור (באזכור הפוסט והצעה לשלוח משהו כמו מדריך/מאמר וכו'). אחרי שהצד השני הגיב, נשלח לו את מה שהבטחנו ונמשיך בתקשורת. חשוב להקפיד קודם לתת ערך ורק אז לנסות למכור. יש לקחת בחשבון שמסלול כזה עשוי לקחת אפילו 6-9 שבועות עד שנצליח לייצר לידים. 


 

משפך התקשורת הרב ערוצית 

כיום ידוע שעלינו לייצר לפחות 10 נקודות מגע עם לקוח פוטנציאלי כדי להניעו לרכישה. במקום לעשות זאת בדרך ורטיקלית (באמצעות "מסע לקוח" הכולל: מודעה ולאחריה- דף נחיתה -סדרת מיילים- ואז ניסיון להמירם) נוכל לעשות זאת בצורה רוחבית. כלומר, למצוא את הלקוח בכל מקום שלגיטימי לעקוב אחריו ברשת ולהיכנס אתו לאינטראקציה בכל הערוצים בו זמנית. 

איך זה עובד? 

ראשית, נבצע חיפוש בעזרת ה-Sales Navigator . זהו שירות פרימיום של לינקדאין המאפשר לבצע חיפוש בעזרת פילטרים שאינם זמינים למשתמשים רגילים (תפקיד, מיקום גיאוגרפי, בכירות בארגון, גודל חברה, ועוד), ליצור רשימת לידים רלוונטיים, לעקוב אחריהם באופן אנונימי ולתקשר איתם באופן ישיר. אחרי שיצרנו את רשימה הלקוחות הפוטנציאליים, נחפש אותם בכל מקום ברשת (מדיום, טויטר, מייל עסקי וכו'). בשלב הבא נבצע פנייה: במדיום (רשת של בלוגים) נעשה לייק על פוסטים שפרסמו, בלינקדאין נפרסם מודעות בפרסום ממומן, בפייסבוק נעשה לייק ונכתוב תגובות על פוסטים. בלינקדאין אפשר גם לעקוב אחרי הפרופיל שלהם, לבקש חברות, ולשלוח הודעה. עד כאן יצרנו 6 נקודות מגע. במקביל, ניתן לעקוב בטויטר ולעשות לייקים לציוצים שלהם ולשלוח אימייל לכתובת המייל העסקי שלהם. באופן כזה יוצרים הרבה נקודות מגע, בתקווה שהצד השני ירצה בקשר. 

 

 

משפך המשפיענים בלינקדאין

שיטה זו מסתמכת על מספר משפיענים (חברי צוות בארגון) בעזרתם נוכל לשווק את מוצרי/שירותי החברה.

כיצד זה עובד?
בשלב ראשון יש למצוא מספר חברי צוות שיהיו בעניין ולשדרג להם את הפרופיל האישי ואת דף החברה. בשלב הבא ניצור לכל חבר צוות קהל יעד ב-Sales Navigator בהתאם לתחום העיסוק שלו ונשלח להם בקשת חיבור עדינה (ללא הצעה קונקרטית). בינתיים, הצוות יכתוב תוכן (מומלץ לפחות 3 פוסטים בשבוע) שיועלה ידנית או יפורסם באוטומציה (מערכת buffer וכדומה). בנוסף, מומלץ מאוד לצרף את כל חברי הצוות לפוד קידום. המטרה היא ליצור קבוצת אנשים שבכל פעם שנפרסם פוסט יעשו לייק או יפרסמו תגובה. אחרי תקופה מסוימת יגיעו פניות שכבר יהיו מדויקות ואיכותיות. בשלב זה הפונה כבר החליט שאתם הגורם המתאים עבורו, וכל שנותר לעשות הוא להעבירו למחלקת המכירות להמשך התהליך. 

 

 

משפך להגדלת מודעות לקראת המרה בלינקדאין 

מטרתו של משפך זה היא ליצור מודעות של לקוח פוטנציאלי למותג/לחברה שלנו ולשכנעו שהפתרון שאנו מציעים הוא המתאים ביותר עבורו.

מהם שלבי הפעולה בשיטה זו?

תחילה נגדיר את קהל היעד שלנו באמצעות הפילטרים של לינקדאין ונציג לו מודעות שמטרתן חשיפה למותג שלנו (סרטון "אודות", פירוט ההישגים שלנו וכו'). בשלב הבא, נשלח בקשות חברות לאנשים ברשימה שפעילים בלינקדאין ב-30 הימים האחרונים, ונתחיל איתם תקשורת. זהו קהל יעד שפתוח יותר לתקשורת מסוג זה כיוון שכבר נחשפו למותג שלנו בשבועיים -שלושה האחרונים. בשלב הבא נשלח להם תוכן שיכול לתת להם ערך (הפנייה למאמר וכדומה) בלי שנבקש מהם להשאיר פרטים. אחרי שנוצר קשר ויש עניין של הצד השני (זה יכול לקחת כמה שבועות) נעשה פולו אפ, נכניס אותם למערכת ניהול הלקוחות שלנו ונתאם איתם פגישה וירטואלית או נזמין לדמו. 

השימוש באסטרטגיה זו מומלץ בעיקר כאשר יש לנו קהל "ששווה לנו", כלומר, כל ליד שווה הרבה כסף, וכשיש לנו תקציב של לפחות 5000 דולר לחודש/150 דולר ליום לפרסום מודעות בלינקדאין. 

 

 

במאמר הבא, נתמקד בחמישה משפכים נוספים שיעזרו לכם לקבל לידים בלינקדאין בצורה אפקטיבית. מוזמנים לצפות בהדרכה המלאה על משפכי השיווק ולפנות אלינו בכל שאלה או מידע נוסף שתצטרכו בקישור הזה, נשמח לעזור. 

נהניתם? שתפו את הפוסט

LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Facebook
Twitter
Email